Saturday, February 26, 2011

When It Comes To Games !!!!

story of the day is about game.. i don't know what to write but i know what to say. so i prefer to write in malay which mean I had a English..

haha... sebenarnye nak cite sikit nie pasal bahana game. bagi aku laa,, bohong la kalau laki nie x minat maen game. TIPU, DUSTA sume tuh.. huu.. betul x?? x kire ar memane tempat aku g mesti ada laki maen game.. bagus sangat ke maen game nie sebenarnye.?? nak cakap x bagus x leh.. ada benefit. nak cakap bgus pon x leh, ada keburukan. hehe.. btw..aku nak kongsi sikit adv nagan dis adv maen game nih..

AdVaNtAgE
- menggalakkan perkembangan secara menyeluruh termasuk kognitif, fizikal dan mental.
- mencabar dan kreatif agar perkembangan minda lebih progresif.
- menyemat semangat kerjasama antara kawan seermainan.
- mengelakkan diri dari terjebak dengan dunia sosial.
- memastikan diri tidak ketinggalan di dunia teknologi ini.
- dapat berfikir dan membuat keputusan dengan cepat dan pantas.
- sentiasa berfikir dengan cermat, kreatif dan kritis.


DiSaDvAnTaGe
- menjadi lebih pasif
- keupayaan untuk berkomunikasi dengan baik adalah kurang
- tidak dapat menambah kenalan baru selain dari kenalan IT.
- mengundang sakit mata, rabun dan barah yang melibatkan penglihatan.
- pemikiran tidak berkembang melainkan di dunia permainan sahaja.
- badan menjadi lesu dan tidak cergas.
- mampu membuat hidup umpama dalam kulit telur..




haa.... 2 la diantara yang aku leh kongsi2 ngan korang sume.. bukan apaa.. nak tulis banyak2 pon t bosan. aku nak letak keburukan lagi pown x leh sebab aku nie gle game gak.. lagi2 game PES 2011 and DOTA. kalau PES tue da leh kre kingstay la kat bilik.. member power pon aku kitai. tapi kalau DOTA susah .sikit laa. x bape nak power. hahaha. tapi kalau da maen game. jangan harap la ktorg nak stadi..
btw... some of the game preview.>> 


nie lah gaya kalau maen pes.. biasanya ramai kerumun tgk aku kitai orang.. lagi2 mamat adam n yang pakai baju kuning tuh.. jajan je.. hahaha

PES 2011

DROW RANGER

MESSI

aku bukan peminat MESSI ok.. cuma terjumpa gambo dye je as IKON PES 2011

SAND KING VS DWARVEN SNYPER

PUDGE VS SVEN
 
PHANTOM LANCER ( AZWARAITH )

Hasil Coretan Tangan Selesai : 
21.52 p.m
Saturday
26 Feb 2011
 

No comments:

Post a Comment